Zdravstvene usluge i turizam
ÖNORM EN 15224 Usluge u zdravstvu – Sustavi upravljanja kvalitetom – Zahtjevi temeljeni na ISO 9001
U ožujku 2017. dovršeno je ažuriranje EN 15224. Ova je norma sektorski standard upravljanja kvalitetom za zdravstvene organizacije i uključuje potpuni ISO 9001 i neke specifične zahtjeve, poput upravljanja kliničkim rizikom. Kako bi se promicala visokokvalitetna zdravstvena skrb, elementi ISO 9001 prošireni su dodavanjem daljnjih aspekata.
Prije svega, to su jedanaest značajki kvalitete koje bi trebale biti referentna točka u politici kvalitete, planiranju kvalitete i ciljevima kvalitete. Osim upravljanja rizicima, izričito je istaknuto i kliničko upravljanje rizikom, budući da rizici u temeljnom procesu i sigurnost pacijenata postaju sve važnije pitanje u zdravstvenom sektoru. Širenje standarda EN 15224 u zdravstvenom sustavu značajno se povećalo. Pogotovo što se tiče novouvedenih sustava upravljanja kvalitetom, ova norma počinje napredovati prema ISO 9001 certifikatima.
U središtu interesa su upravljanje kliničkim rizikom, usklađenost s dodatnim zakonskim/regulativnim opterećenjima i jedanaest značajki kvalitete:
- adekvatna i ispravna zdravstvena skrb
- dostupnost
- kontinuitet zdravstvene zaštite
- djelotvornost
- učinkovitosti
- jednakost
- zdravstvena skrb na temelju dokaza/znanja
- zdravstvena skrb usmjerena na pacijenta, uključujući tjelesnu,
- psihološki i društveni integritet
- uključenost pacijenta
- sigurnost i sigurnost pacijenata
- pravovremenost / dostupnost
U načelu, standard je primjenjiv na sve pružatelje usluga aktivnih u ovom sektoru kao i na liječničke ordinacije, bolnice, staračke domove, hospicije, zdravstvene ustanove, psihijatrijske zdravstvene ustanove, stomatološke ordinacije, fizioterapeutske ustanove, ustanove koje pružaju usluge zaštite na radu i ljekarne.
ISO 9001, ISO 13485, ISO 14001, ISO 27799, ISO 31000